Een kinderboek met naam, oftewel een gepersonaliseerd kinderboek is een boek waarin de eigen naam van een kind erop staat. Dat is natuurlijk erg leuk! Het kind denkt dan misschien wel: huh? Ben ik de hoofdrolspeler? Je kunt er ook een eigen foto bij uploaden. Dan wordt het kind er natuurlijk al helemaal verbaasd en enthousiast van! In combinatie met de eigen naam erop kan een kind hier volledig over fantaseren en zichzelf zien als superheld in het verhaal of een ander karakter erin. Een kinderboek is natuurlijk nooit saai, maar met deze combinaties al helemaal niet! Waarom en voor welke leeftijden? Of je nou een cadeau kind 5 jaar zoekt of jonger of ouder, een kinderboek met een eigen naam erop is altijd leuk en geschikt voor meerdere leeftijden. Kijk altijd bij de productbeschrijving voor welke leeftijd het geschikt is. Het kind kan zijn of haar naam steeds weer opnieuw zien en herkennen wanneer je het boek samen openslaat en er doorheen bladert. Wees geduldig, lees langzaam voor en articuleer goed, in plaats van stemmetjes te gebruiken bij bepaalde illustraties bijvoorbeeld. Het helpt juist meer om het kind regelmatig aan te blijven kijken, om zo de toon van je stem beter te laten begrijpen. Kinderspeelgoed trends 2022 In 2022 zijn er zoals elk jaar weer nieuwe trends in ontwikkeling, zo ook in de speelgoedbranche. Bordspellen en puzzels zijn tijdloos en ook dit jaar weer geliefd. Tegenwoordig hoor je ook steeds meer ‘toys go green’, wat wil zeggen dat duurzame(re) speelgoed steeds populairder wordt in het winkelmandje van ouders/verzorgers of andere kopers. Zo ook speelgoed gemaakt van hout doet het erg goed als je duurzaam wil inkopen. Het gaat namelijk jaren mee en het kan zelfs vaak doorgegeven worden aan een volgende generatie! Niet alleen hout maar ook andere duurzame materialen die lang meegaan zoals bamboe, mais, wol, rubber en kurk is een goede keuze. Plastic is steeds minder geliefd.
Het recyclen van speelgoed is ook steeds populairder. Dump speelgoed die niet meer gebruikt wordt dus niet de prullenbak in, maar verkoop het en geef het een nieuw leven. Als we kijken naar de barbiepoppen van vroeger, zijn het lange dunne poppen. Daar komt nu ook een verandering in: inclusiviteit is gewild. Dat houdt in, poppen voor iedereen met ‘body positivity’. Niet alleen in het uiterlijk van de poppen, maar ook de doelgroep veranderd: er komen steeds meer poppen die niet alleen gericht zijn op jonge meisjes, maar ook voor jongens.
|
https://bimibooks.nl/ |