Wist jij al dat een contentbureau je een heel stuk vooruit kan helpen bij het opzetten en behouden van jouw website? Stel je hebt al een website en hij loopt goed zelfs dan kan een contentbureau iets voor je betekenen! Jouw website loopt goed maar wat maakt jouw website goed lopend? Welke content doet dat? Hierbij kan een contentbureau je verder helpen in de vorm van een content audit! ContentOm te weten wat de stand van zaken is wat betreft je website zal je zo nu en dan een aantal zaken in de gaten moeten houden. Als je een website hebt opgezet wil je natuurlijk dat het doel van het opzetten van de website bereikt wordt. Misschien is dat wel een idee overbrengen of klanten trekken. Om aan je doel te kunnen voldoen is het belangrijk dat je de juiste informatie en content deelt op de website. Deze content moet jouw doel zo goed mogelijk overbrengen en ondersteunen. Je kan zelf de content van jouw website invullen maar je kan ook iemand anders aannemen om de content te creëren. Iemand anders die daarin gespecialiseerd is weet welke content je nodig hebt en hoe je die op een aantrekkelijke manier voor de lexzxzers moet samenstellen. Content auditNaast het samenstellen van content moet de content natuurlijk ook gecontroleerd worden. Om te weten of de content aanslaat bij de lezers en welke specifieke content minder aanslaat is er een beetje onderzoek nodig. Dit onderzoek kan plaatsvinden in onder andere content audit. Content audit zoekt, deelt in en evalueert content en andere informatie op een website. Aan de hand van de URL’s van de desbetreffende pagina’s kan er gekeken worden welke tabbladen het meeste bekeken worden en dus het beste scoren. Op dezelfde manier kunnen ook de URL’s gevonden worden die minder vaak bekeken worden en kan er dus geconcludeerd worden dat deze tabbladen het minder goed doen onder de lezers. StappenOm een content audit te kunnen uitvoeren wordt er normaal gesproken gehouden aan het volgende stappenplan. De eerste stap voor het bedrijf is om het doel vast te stellen. Wat is het doel van de website? Waarom heb je de website opgezet? Nadat je het doel hebt vastgesteld moet er gekeken worden welk type content onderzocht en geanalyseerd gaat worden. Wil je nagaan welke onderwerpen van de blogs de lezer het beste aanspreken? Dan ga je alle blogs af. Wil je weten of informatieve of amuserende artikelen meer lezers trekken? Dan ga je deze soorten artikelen af! De derde stap is het daadwerkelijk analyseren van de data (URL’s) van de content met behulp van online tools. Als al de informatie geanalyseerd is kan er gekeken worden welke uitkomsten eruit gekomen zijn. Deze uitkomsten verwerk je in een actieplan. Hierin staat wat je aan de hand van de uitgekomen resultaten gaat doen en met behulp van het actieplan ga je je marketingstrategie zo nodig aanpassen. In het kortZonder content heb je geen website. Je website kan met behulp van de juiste content zijn doel overbrengen tot de lezers. Om te controleren welke content goed aanslaat en welke content minder kan je een content audit uitvoeren. Uit de content audit ontstaat een stappenplan om vervolgens eventueel je marketingstrategie mee aan te passen. |